Corporate international management strategy


Corporate international management strategy

International management is called international management when companies move capital, technology, and labor abroad to conduct management activities in overseas local countries while promoting internationalization. International management strategy refers to the decision-making process by which international companies set long-term management strategy goals and achieve them. This decision-making process involves a reasonable allocation and input of resources, and the direction and scope of an entity's activities vary depending on the content of its management strategy. Therefore, international companies must establish and implement a more detailed management strategy plan than domestic companies to make the most of opportunities and minimize risks.

Editor Eum kumhee

기업의 국제 경영 전략

기업이 국제화를 추진하면서 자본, 기술, 노동력을 해외로 이전시켜 해외 현지국에서 경영 활동을 전개하는 것을 국제 경영이라고 한다. 국제 경영 전략이란, 국제 기업이 장기적인 경영 전략 목표를 설정하고 이것을 달성하기 위한 의사 결정 과정을 말한다. 이 의사 결정 과정에서는 자원의 합리적인 배분과 투입이 포함되고 경영 전략의 내용에 따라 기업의 활동 방향과 범위가 달라진다. 그래서 국제 기업은 기회를 최대한 효율적으로 활용하고 위험을 최소화하기 위해 국내 기업보다는 훨씬 치밀한 경영 전략 계획을 수립해 집행하지 않으면 안 된다.

에디터 엄금희

Types of foreign market entry strategies

Depending on how companies enter overseas markets, the extent to which they transfer physical resources, human resources, technology and capital overseas will vary. Types of entry include export methods, contract methods, and direct overseas investment methods.

해외 시장 진입 전략 유형

기업은 해외 시장 진입 방법에 따라 물적 자원, 인적 자원, 기술, 자본을 해외로 이전시키는 정도가 달라진다. 진입 유형으로는 수출 방식, 계약 방식, 해외 직접 투자 방식 등이 있다.

Strategies for withdrawing from overseas markets

The withdrawal strategy of the overseas market is a strategy called the retreat of investment, with passive withdrawal strategies and active withdrawal strategies. A passive withdrawal strategy is a withdrawal strategy caused by changes in local political and economic conditions, sluggish achievements, and business failures. Active withdrawal strategies are used when local countries have achieved corporate goals, or when it is difficult to secure corporate profits due to intensifying competition and rising wages, they are trying to enter countries with much more favorable conditions than local countries.

해외 시장 철수 전략

해외 시장의 철수 전략은 투자의 퇴각이라고 불리는 전략으로, 수동적 철수 전략과 능동적 철수 전략이 있다. 수동적 철수 전략은 현지국의 정치, 경제적 조건의 변화에 의한 철수와 업적 부진, 사업 실패 등에 따른 철수 전략이다. 능동적 철수 전략은 현지국에서 기업의 목표를 달성했거나, 경쟁 심화, 임금 상승 등으로 인해 더 이상 기업 이윤 확보가 어려운 경우에 현지국보다 훨씬 유리한 조건의 국가로 진출하려고 할 때 이용한다.

Export Strategy

Export is the most traditional and basic strategy that companies wishing to become international can choose early, and is the easiest way to accumulate experience in overseas markets.

수출 전략

수출은 국제화를 바라는 기업이 초기에 선택할 수 있는 가장 전통적이고 기본적인 전략으로, 해외 시장에 대한 경험을 축적하는 데 가장 손쉬운 방법이다.

direct export

Direct exports are directly exported by manufacturers through their headquarters' export-only departments or trading companies. This refers to conducting international marketing functions such as overseas market research, contact with customers, setting export prices, and selecting distribution channels, as well as processing and documenting necessary for export.

직접 수출

직접 수출은 제조 업체가 본사의 수출 전담 부서나 무역 회사를 통해 직접 수출하는 방식이다. 이것은 해외의 시장 조사와 고객과의 접촉, 수출 가격의 책정, 유통 경로의 선정과 같은 국제 마케팅 기능뿐만 아니라 수출에 필요한 제반 절차 및 서류 작성 등의 업무를 스스로 수행해 나가는 것을 말한다.

indirect export

Indirect exports are a way to eliminate anxiety factors about early access to overseas markets by using professional export agents or export unions if manufacturers lack the ability to implement exports. However, this may lead to a deterioration in profitability by unnecessarily paying commissions to middlemen.

간접 수출

간접 수출은 제조 기업의 수출 이행 능력이 부족한 경우 전문적인 수출 대리점이나 수출 조합 등을 이용함으로써 초기의 해외 시장 접근에 대한 불안 요인을 제거할 수 있는 방법이다. 하지만 이것은 불필요하게 중간상에게 수수료를 지급함으로써 채산성의 악화를 가져 올 수도 있다.

엄금희 - 2021.06.12.